İzmir’de bir Benim Adım İzmir A.Ş markasıdır.
#İzmirde

İzmir’de Afet İletişimi Güçlendirildi!

16.09.2025
#izmirde

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Sayısal Trunk Telsiz Sistemini güçlendirerek doğal afet ve kriz anlarında kesintisiz iletişimi sağladı. Sistem, özellikle yangınlarla mücadelede kritik rol oynuyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, doğal afet ve kriz anlarında iletişimin kesintisiz sürmesini sağlamak amacıyla Sayısal Trunk Telsiz Sistemini güçlendirdi. Sistem sayesinde, telefon hatları devre dışı kalsa bile belediye birimleri ve ilgili kurumlar arasında anında iletişim kurulabiliyor.

Türkiye’de bir belediye tarafından ilk kez 2011 yılında hayata geçirilen sistem, yıllar içinde yenilenerek kapsamı artırıldı. Başlangıçta 13 noktada hizmet veren altyapı, günümüzde 30 ilçede 28 istasyon ile kesintisiz haberleşme sağlıyor.

Sistem, ilçe belediyeler arasında doğrudan iletişim kurulabilmesine de imkan tanıyor. Bu sayede kriz anlarında hızlı koordinasyon ve müdahale sağlanabiliyor. Özellikle yaz aylarında artan orman yangınlarıyla mücadelede sistemin kritik rol oynadığı ifade ediliyor.

Yetkililer, altyapının güçlendirilmesiyle doğal afetler ve acil durumlarda belediyenin operasyonel kapasitesinin artırıldığını belirtti. Sistem, afet yönetiminde hızlı ve etkili karar alınmasına katkı sağlıyor.

BENZER YAZILAR